ZOFIA PAŚNIEWSKA-KUĆ — HUMANISTYCZNA TERAPIA ROZWOJOWA (SZKOLENIE)
Jest to prezentacja nowego, opartego na humistycznej koncepcji człowieka, modelu diagnostyczno- terapeutycznego w odniesieniu do wzmożonej pobudliwości psychicznej i nerwic.
Szkolenie obejmuje część teoretyczną i praktyczną oraz self-experience.
Adresaci:
Oferta Szkolenia skierowana jest do psychologów klinicznych zatrudnionych w placówkach służby zdrowia oraz psychologów wychowawczych pracujących w ośrodkach wychowawczo-klinicznych (świetlice socjoterapeutyczne, poradnie psychologiczno-pedagogiczne, itp.). Wymagana jest pogłębiona wiedza dot. podstawowych założeń psychologii humanistyczno-egzystencjalnej (bieżąca znajomość literatury z tego zakresu).
==============================================================================
TEORIA DEZINTEGRACJI POZYTYWNEJ W PRAKTYCE KLINICZNEJ I WYCHOWAWCZEJ
SZKOLENIE — ZOFIA PAŚNIEWSKA-KUĆ
Zapraszam do zapoznania się z prezentowaną poniżej ofertą szkoleń. Szczegółowa zawartość merytoryczna przedstawionych tu programów jest efektem wielu lat moich badań nad możliwościami zastosowania Teorii Dezintegracji w praktyce kliniczno-wychowawczej. Posiadam też wieloletnie doświadczenie w pracy dydaktycznej.
K. DĄBROWSKIEGO „PSYCHOTERAPIA PRZEZ ROZWÓJ”
(ZASTOSOWANIE TEORII DEZINTEGRACJI POZYTYWNEJ W PRAKTYCE KLINICZNEJ)
Copyright © 2014 by Zofia Paśniewska-Kuć
Założenia ogólne
Twórcą Teorii Dezintegracji Pozytywnej (TDP) jest Prof. dr hab. Kazimierz Dąbrowski (1902-1980) światowej sławy psychiatra i psycholog. Teoria ta od wielu lat budzi niesłabnące zainteresowanie psychologów w wielu krajach, a zwłaszcza w USA i Kanadzie. Poświęcono jej wiele naukowych opracowań oraz międzynarodowych kongresów i konferencji naukowych.
Zorganizowane na KUL w 2013r Międzynarodowe Sympozjum Naukowe: „Kazimierz Dąbrowski i Jego Dzieło we współczesnej psychologii”, pokazało jak bardzo żywe i wieloaspektowe staje się obecnie zainteresowanie tą Teorią również w licznych ośrodkach akademickich naszego kraju.
Wskazane przez K.Dąbrowskiego, możliwości zastosowania Teorii Dezintegracji Pozytywnej w praktyce klinicznej – określone jako „Psychoterapia przez rozwój” – mogą istotnie wzbogacić i poszerzyć warsztat pracy psychologów klinicznych o nowe możliwości pomocy terapeutycznej w ramach podejścia humanistyczno-egzystencjalnego.
Szkolenie obejmuje część teoretyczną i praktyczną oraz self-experience. Oprócz zajęć teoretycznych, obowiązkowy jest równoległy staż kliniczny połączony z możliwością studium przypadku.
1. Część teoretyczna (wykład + konwersatorium):
Bloki tematyczne:
• Koncepcja określonych zaburzeń psychicznych w Teorii Dezintegracji Pozytywnej
• Teoretyczne podstawy „Psychoterapii przez rozwój”
2. Część praktyczna (ćwiczenia): Bloki tematyczne:
• Metody diagnostyczne
• Przebieg procesu terapeutycznego
• Ocena skuteczności terapii
• Studium przypadków (superwizja)
3. Self-experience (doświadczenie własne, specyfika podejścia K.Dąbrowskiego)
Adresaci: Oferta Szkolenia skierowana jest do psychologów klinicznych zatrudnionych w placówkach służby zdrowia oraz psychologów wychowawczych pracujących w ośrodkach wychowawczo-klinicznych (świetlice socjoterapeutyczne, poradnie psychologiczno-pedagogiczne, itp.). W szkoleniu mogą uczestniczyć również studenci ostatnich lat studiów psychologicznych pod warunkiem zaliczenia stażu klinicznego (360 godz.).
Szkolenia dla pedagogów
PSYCHOTERAPIA ROZWOJOWA I PORADNICTWO EDUKACYJNE
copyright © 2002 by Zofia Paśniewska-Kuć
Założenia ogólne
Program Szkolenia z zakresu Psychoterapii rozwojowej i poradnictwa edukacyjnego odwołuje się do założeń „Psychoterapii przez rozwój” K.Dąbrowskiego – stanowiącej oryginalny wkład w podejście humanistyczno – egzystencjalne. Koncepcja K.Dąbrowskiego (1902-1980) światowej sławy psychiatry i psychologa, budzi od wielu lat niesłabnące zainteresowanie specjalistów w dziedzinie zdrowia i edukacji w wielu krajach ( zwłaszcza w USA i Kanadzie). Teorii Profesora poświęcono wiele naukowych opracowań oraz międzynarodowych kongresów i konferencji naukowych.
Zorganizowane na KUL w 2013r Międzynarodowe Sympozjum Naukowe: „Kazimierz Dąbrowski i Jego Dzieło we współczesnej psychologii”, pozwoliło dostrzec, jak bardzo żywe i wieloaspektowe staje się obecnie zainteresowanie tą Teorią również w licznych ośrodkach akademickich naszego kraju.
Szkolenie z zakresu Psychoterapii rozwojowej i poradnictwa edukacyjnego, ukazuje możliwości zastosowania Teorii Dezintegracji Pozytywnej K. Dąbrowskiego w praktyce pedagogicznej. Jest to pierwsza tego typu w Polsce, specjalistyczna oferta szkoleniowa, w ramach której prezentowane są metody diagnostyczne oraz model procesu terapeutycznego w odniesieniu do trudności wychowawczych wynikających z określonych zaburzeń psychicznych dzieci i młodzieży. Program Szkolenia prezentuje nowatorskie podejście do problemu psychoprofilaktyki oraz poszerza dotychczasowy zakres diagnozy i terapii pedagogicznej – wypełniając istotną lukę w przygotowaniu zawodowym pedagogów szkolnych i wychowawców zatrudnionych w placówkach socjoterapeutycznych.
Szczegółowa zawartość merytoryczna programu jest efektem ponad 30 lat badań naukowych autorki, jej doświadczeń w pracy dydaktycznej oraz praktyki kliniczno-wychowawczej w zakresie „Psychoterapii przez rozwój”(por. www.pasniewska-kuc.pl. Zakładka: O mnie).Jest również kontynuacją i pogłębieniem autorskich wykładów i ćwiczeń prowadzonych na WNP UKSW (Z.Paśniewska-Kuć 2002-2012).
Szkolenie obejmuje część teoretyczną i praktyczną oraz self-experience. Obowiązkowa jest równoległa praktyka wychowawcza połączona z możliwością studium przypadku.
Część teoretyczna (wykład + konwersatorium):
• Teoretyczne podstawy i założenia Psychoterapii rozwojowej. Współczesne badania nad tą koncepcją (USA, Kanada, Polska);
• Rola i zadania pedagoga w interdyscyplinarnym zespole terapeutycznym
• Zagadnienie zdrowia psychicznego w kontekście rozwoju osobowego
• Psychoprofilaktyka zaburzeń psychicznych (rola pedagoga szkolnego)
• Zasady i metody postępowania diagnostycznego i psychoterapii rozwojowej w odniesieniu do wybranych zaburzeń zachowania – leżących u podstaw specyficznych trudności szkolnych i wychowawczych;
• Poradnictwo edukacyjne dla rodziców i nauczycieli;
• Problemy etyki zawodowej terapeuty rozwojowego
Część praktyczna (ćwiczenia):
• Metody diagnostyczne
• Stosowanie podejścia interdyscyplinarnego w celu pogłębienia diagnozy rozwojowej określonych trudności szkolnych i wychowawczych
• Metody psychoterapii rozwojowej odpowiednie do zdiagnozowanych zaburzeń zachowania i poziomu rozwoju danej osoby
• Studium przypadków (superwizja)
Self-experience (doświadczenie własne, specyfika podejścia K.Dąbrowskiego)
(Z uwagi na dotychczasowe naruszenia moich praw autorskich dotyczących istotnych treści w/w Programu, szczegółowe zagadnienia oraz materiały szkoleniowe zostaną udostępnione Uczestnikom dopiero po zakwalifikowaniu na Szkolenie w określonej edycji ).
SZKOLENIE W EDYCJI 2014
Temat szkolenia: ADHD I INNE FORMY NADPOBUDLIWOŚCI PSYCHICZNEJ.DIAGNOZA, PSYCHOTERAPIA ROZWOJOWA I PORADNICTWO EDUKACYJNE
Realizacja szkolenia: dr n.hum. Zofia Paśniewska-Kuć
Cel Szkolenia:
Celem Szkolenia jest umożliwienie Uczestnikom zdobycia podstawowej wiedzy z zakresu diagnozy i psychoterapii rozwojowej – w przypadkach trudności wychowawczych wynikających z ADHD i innych form nadpobudliwości psychicznej u dzieci i młodzieży. Słuchacze dowiedzą się również, jak wykorzystywać wiedzę dot. rozwoju osobowego i założeń psychoterapii w celu analizowania działań praktycznych w zakresie poradnictwa edukacyjnego dla rodziców i nauczycieli.
Program:
● Koncepcja nadpobudliwości psychicznej w podejściu humanistycznym
● Metody diagnozy ADHD i innych form nadpobudliwości psychicznej
● Zasady i metody terapii rozwojowej w odniesieniu do różnych form nadpobudliwości psychicznej
● Poradnictwo edukacyjne dla rodziców i nauczycieli dot. trudności w nauce i problemów wychowawczych u dzieci i młodzieży nadpobudliwej Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe
Adresaci: Oferta Studium skierowana jest do pedagogów i psychologów wychowawczych zatrudnionych w placówkach oświatowych i wychowawczo-klinicznych (świetlice socjoterapeutyczne, poradnie psychologiczno-pedagogiczne, placówki opiekuńczo-wychowawcze itp.). W szkoleniu mogą uczestniczyć również studenci ostatnich lat studiów pedagogicznych.